IAAF hlásí, že je „fit“, EAA se těší na halové ME

Aktuality
čtvrtek 8. ledna 2009
Navzdory ekonomickému poklesu světová asociace (IAAF) vyhlašuje, že i budoucnost vidí světle. V Evropě (EAA) mají ryze praktické starosti ohledně již za dva měsíce startujícího turínského HME.

Soutěže halového šampionátu v Evropě hostí turínský Oval Lignotto, hala, v níž před třemi roky bojovali o cenné kovy na zimních OH rychlobruslaři. Ti, kdo sledují i jiné sporty než atletiku, si jistě vybaví mladou Martinu Sáblíkovou, kterak zde skončila jen těsně pod stupni vítězů. Věřme, že na ně počátkem března (6. – 8.) vystoupí alespoň jeden z českých atletů.
Relativní blízkost by mohla přispět i k české divácké účasti, podle pořadatelů však již vstupenky velmi rychle mizí a je třeba si pospíšit. Předpoklad je, že se hala vyprodá po všechny tři dny. Pod sloganem „Athletics Emotions“ (emoce z atletiky) se zde bude bojovat o 26 sad medailí. Atmosféra by měla být vynikající, vždyť pořadatelská země předloni v Birminghamu získala tři zlaté medaile.

IAAF vydala tiskovou zprávu, v níž si pochvaluje příznivé marketingové události. „IAAF je potěšena, že se jí podařilo uzavřít dlouhodobé smlouvy s takovými sponzory jako Toyota, Mondo nebo Adidas,“ cituje zpráva prezidenta Asociace. Diack zároveň dodal, že si cení nejen podpory pro IAAF jako takovou, ale i pro kontinentální asociace, regionální rozvojová centra, vrcholová tréninková střediska. K tomu prezident připočítává úspěchy ve smlouvách o televizních právech. „Můžeme hledět sebevědomě do budoucnosti,“ prohlásil. Podle Diacka bude MS v Berlíně největší sportovní událostí roku. Vyjádřil také důvěru v rok 2009 jako rok sportovního i komerčního úspěchu.
Hlavní marketingové a propagační události:
- většina TV práv pro MS v Berlíně byla vyřešena dříve jako 8 měsíců před začátkem akce,
- dlouhodobé smlouvy jsou uzavřeny pro Čínu, Koreu, Střední Východ, Brazílii, před dokončením jsou s Japonskem a USA,
- v roce 2008 rozjela IAAF tištěný magazín i web Spikes, který má přinést nový pohled na atletiku,
- v roce 2008 IAAF nastoupila úsilí v lepší propagaci pořadatelských měst i stadionů, s čímž souvisí v roce 2009 spuštění nového systému značky IAAF i vytváření značky, další zlepšení TV a sponzorských příjmů a lepší využití reklamních ploch na stadionech i městech.

Michal Procházka