Návštěvnost atletika.cz trhala rekordy

Aktuality
úterý 8. března 2011
Víkendové halové ME v Paříži přilákalo na specializovaný web Českého atletického svazu rekordních deset tisíc čtenářů. Na sociální síti Facebook už „Fandí české atletice“ přes 3700 uživatelů.

Českým atletům se při halovém mistrovství Evropy od pátku do neděle dařilo. Historické dny zažily i stránky, které právě čtete. V pátek si na ně našlo cestu téměř osm tisíc čtenářů, v sobotu už bezmála devět tisícovek a v poslední den šampionátu padla o 59 přístupů i rekordní hranice deseti tisíc. Ve všeobecně uznávané metodice sledování webů návštěvy („visits“)  to zjednodušeně řečeno znamená, že na stránky vstoupilo za jediný den 10059 lidí.

Návštěvnost atletika.cz v době HME
datum   návštěvy  zhlédnutí
4. března   7681  27592
5. března   8935  31148
6. března  10059  33401
zdroj: toplist.cz

Už sobotní číslo 8935 navíc překonalo dosavadní rekord, který platil od mistrovství světa v Berlíně před dvěma lety, kdy se 19. 8. k atletika.cz připojilo 8497 čtenářů. Pro zajímavost dodejme, že v den zisku olympijského zlata Barborou Špotákovou 21. 8. 2008 se návštěvnost jen lehce přehoupla přes šest tisíc.

Velmi vysoká byla o prvním březnovém víkendu také zhlédnutí („pageviews“), která pro představu zaznamenají každou změnu stránky, i tlačítkem obnovit. V sobotu toto číslo překročilo a v neděli dokonce výrazně přesáhlo hranici 30 tisíc. „Jsme rádi, že si cestu k atletika.cz, jak dokazují tyto údaje, nachází čím dál tím více fanoušků a věříme, že do budoucna budeme moci nabídnout ještě více. Máme také radost z toho, že mnoho českých médií využívá naše stránky jako informační zdroj,“ uvedla tisková mluvčí ČAS Karolína Farská, která je u webu atletika.cz od jeho zrodu.

První verzi připravil Český atletický svaz v roce 1998, čtenáři se na nich dozvěděli základní informace o svazu, jeho struktuře, historii. Z původně prezentační záležitosti vytvořil ČAS v roce 2002 klasický zpravodajský informační portál s určitými specifiky. „S přibývající potřebou informovat fanoušky atletiky bezprostředně nemohl ani tehdy ještě měsíčník Atletika konkurovat. Využití webu zpravodajsky jsme zvolili i s ohledem na vývoj v tištěných médiích, kde se o atletice neinformovalo v takové šíři,“ přibližuje Farská genezi webu.

K tomu byly v květnu minulého roku spuštěny sesterské stránky www.atletikaprodeti.cz, které jsou zaměřeny na specifickou cílovou skupinu v atletice, především rodiče, děti a trenéry přípravek. Od února 2010 běží také propagace na populární sociální síti Facebook, stránka „Fandím české atletice“ si za rok získala již přes 3700 příznivců, jubilejní fanoušek přibyl tuto neděli - viz obrázek.

Dnes tedy atletika.cz cílí na čtenáře, které atletika zajímá do hloubky. Proto také na webu nechybí sekce výsledků a statistik, které jsou často online ze závodů nebo ještě ten den, kdy se konají. „Aktuální dění monitorujeme v podobě článků a rozhovorů. Snažíme se obsahově věnovat především českým atletům, a proto klademe důraz především na domácí dění, nebo i zahraniční, ale s důrazem na naše reprezentanty,“ vysvětluje Farská a nastiňuje postup o uplynulém víkendu. „Prioritně sledujeme české "barvy", ale snažíme se obsáhnout celé dění evropského šampionátu. Věřím, že pro mnohé fanoušky atletiky byl náš server náhradou při omezené možnosti sledovat soutěže v televizi, byť "jen" statickými prvky jako psaným slovem a fotografiemi našeho spolupracovníka Aleše Gräfa.“

Michal Procházka

Fotogalerie