Různé situace

1. Jsem osobou, která je cílem nevhodného chování:

1) Ohraďte se proti chování, ktere se vám nelíbí
2) Pokud chování pokračuje nebo se stupňuje, svěřte se se svou zkušeností blízkému člověku nebo se přímo obraťe na Safeguarding Officera
3) Shromážděte důkazy o dané události (svědky, videa, fotky atd.)
4) Událost nahlaste

2. Se mi chce někdo svěřit se situací, během které byl vystaven nevhodnému chování:

Pokud vedete rozhovor s jinou osobou týkající se jeho/jejího nepříjemné zkušenosti, snažte se být empatičtí a trpěliví.
1) Zvolte takový druh komunikace, který odpovídá dané situaci a věku druhého. Pokud je to třeba, vyčkejte, až bude moct být váš rozhovor soukromý a bude na něj dost času.
2) Ujistěte druhého, že neuděláte nic, co by nechtěl/a. Buďte oporou, pokud o to stojí.
3) Vyslechněte si jeho/její zkušenost, bez hodnocení či vyjadřování rychlých úsudků.
4) Doptejte se na detaily (Kdy? Kde? Jak často? Koho se to týká?) a ujišťujte se, že správně chápete, co druhá osoba říká.
5) Vyjádřete pochopení a nezlehčujte danou situaci.
6) Navrhněte řešení, ale neslibujte výsledek.
7) Oceňte, že se vám se zážitkem daná osoba svěřila. Sdílet nepříjemné zkušenosti není jednoduché.

3. Jsem přímým svědkem situace, během které dochází k nevhodnému chování:

1) Zamezte tomu, aby situace pokračovala.
2) Poskytněte dotčené osobě psychickou podporu (viz výše).
3) Shromážděte důkazy o dané situaci.
4) Situaci nahlaste.